Güvenli Yer Senaryoları Testi (GYST), Granot ve Mayseless (2001) tarafından okul öncesi çocukların Güvenli Yer Senaryolarını değerlendirmek amacıyla geliştirilmiş olan Oyuncak Öykü Tamamlama Testi (Doll Story Completion Task) temel alınarak oluşturulmuştur. Ölçekte, Bretherton ve arkadaşları (1990) tarafından geliştirilen öykü aktarımı tekniğini temel almaktadır. Bu yaklaşımda, uygulamacı tarafından başlatılan kısa öykülerin, çocuk tarafından, oyuncak insan figürleri ve oyuncak eşyalar kullanarak tamamlanması beklenmektedir. Ölçek, ilki ısınma öyküsü olmak üzere toplam 6 öyküden oluşmaktadır. Bağlanmayla ilişkili beş öyküde, öykü içeriğinin yarattığı kaygı aracılığıyla “Güvenli Yer Senaryolarının” harekete geçirilmesi amaçlanmaktadır. GYST'nin yetişkinleride kapsayacak biçimde zenginleştirilerek geliştirilmiş bir puanlama ve sorgulama yaklaşımı bulunmaktadır.
GYST Puanlama Kılavuzu (Çocuk Yetişkin)
Referans Makaleler
Uluç, S. ve Öktem, F. (2009). Okul öncesi çocuklarda güvenli yer senaryolarının değerlendirilmesi. Türk Psikoloji Dergisi, 24 (63), 69-83.
Uluç, S. ve Öktem, F. (2010). Okul öncesi çocuklarda güvenli ye senaryoları ve kişilerarası beklentiler arasındaki ilişki. Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı Dergisi. 17 (3), 139-147.